Tyčiotis negalima, draugauti

 

Jonavos Senamiesčio gimnazijos bendruomenė aktyviai įsitraukė į veiksmo savaitę BE PATYČIŲ. Kovo 23 − 27 dienomis gimnazijoje vyko paskaita tėvams ir seminaras mokytojams, vesta 13 klasių valandų ir 27 etikos pamokos.

Etikos mokytoja Dalia Paulauskienė per pamokas su pirmų klasių mokiniais aptarė taisyklių svarbą, analizavo, kuo skiriasi patyčios nuo ,,juokelių“, kaip būti saugiam, išvengti patyčių. Antrokai pamokoje diskutavo, kad būti  blogam su kitu pirmiausia nenaudinga pačiam sau. Reikia saugoti šalia esantįjį, tada tave taip pat saugos. Trečiokai analizavo, kas yra ypatingi žmonės, kokia gimnazistų patirtis bendraujant su neįgaliaisiais ar kitokiais žmonėmis. Su ketvirtokais mokytoja nagrinėjo agresijos, neišreikšto pykčio pasekmes, kalbėjo apie pagalbą psichologinės krizės atveju, mokėsi visuomenei priimtinų pykčio išraiškos būdų.

Vienuolika nuoširdžiai pasiruošusių trečių klasių gimnazistų vedė pirmokams klasių valandas  „Kartu mes galime sustabdyti patyčias“. Įtaigiais filmukais, pasitikėjimą ir draugiškumą skatinančiais žaidimais stengtasi formuoti neigiamą požiūrį į patyčias. Gimnazistai pakartojo, kaip atpažinti patyčias, ir vieningai nutarė, kad kalbėjimas ir viešumas yra geriausias ginklas kovoje su šia problema. Trečių klasių mokiniams tokia veikla buvo nauja patirtis, tačiau jie puikiai įveikė šią užduotį, o pirmokai buvo nustebinti, kad ,,mokytojavo“ jų bendraamžiai, draugai.

Antrų klasių mokiniams klasių valandas „Patyčios. Smurtas. Atsakomybė.“ vedė  pareigūnė Jelena Pališkienė, viešosios tvarkos skyriaus Prevencijos poskyrio specialistė. Antrokai išsamiai analizavo patyčių pasekmes ir asmeninę atsakomybę.

Tėvelius  į paskaitas „Tėvų vaidmuo stabdant elektronines patyčias“,  ,,Kaip padėti vaikams“ pakvietė gimnazijos socialinė pedagogė Vida Šerėnienė ir psichologė Milda Leleivienė.  Informacinėms technologijoms  tobulėjant, vis daugiau vaikų bendrauja  viešojoje erdvėje. Elektroninės patyčios už tradicines yra pavojingesnės dėl anonimiškumo, paplitimo masto, jas sunkiau kontroliuoti. Tėvų pagalba yra be galo svarbi vaikui, susidūrusiam su elektroninėmis patyčiomis ir dėl to išgyvenančiam.

Dauguma mokytojų šią savaitę seminare ,,Efektyvus bendravimas ir bendradarbiavimas“, kurį vedė  psichologė Lolita Kugininenė,  kartu su lektore gilinosi į mintis ir jausmus, kylančius psichologinio kontakto metu, analizavo, kaip skirtingai suprantama ta pati informacija ir kokios gali būti pasekmės, mokėsi konstruktyvaus elgesio sudėtingose situacijose.

Šią savaitę dažniau girdėjome sakant patyčios, draugaukime, bendraukime, kalbėkime.  Be abejo,  pasibaigus prasmingai akcijai, gimnazijos bendruomenė ir toliau bus draugiška, bendraujanti ir bendradarbiaujanti.

 

Psichologė Milda Leleivienė

 

Nuotraukos

Atgal