Nepamirštamos pamokos – kitaip!

Balandžio 20 -22 dienomis 85 gimnazijos mokiniai, lydimi  septynių mokytojų, keliavo keltu  į  Stokholmą, pamokos vyko netradicinėse aplinkose.

Pirmoji kelionės stotelė – Ryga. Daugiausia dėmesio skyrėme senamiesčiui, nes čia vyko istorijos pamoka. Jau autobuse gavę užduotis mokiniai  atsakymų ieškojo vaikščiodami siauromis  gatvelėmis, žvalgydamiesi į  namų stogus, klausydami gidžių pasakojimų.  Oras nelepino – pylė lietus, bet  gimnazistai nepasidavė, kantriai ieškojo seniausio ir aukščiausio  miesto pastatų, domėjosi Domo katedra, Juodagalvių gildijos namų, Laisvės paminklo istorijomis. Nustebome, kai vienoje gatvelėje muzikantai užgrojo Lietuvos himną, džiūgavome, kad varpas, skambantis, kai pro jį praeina nuodėmingieji, mums nesuskambėjo.

Biologijos pamoka ,,Žinduolių pasaulis“ vyko zoologijos sode. Pasiskirstę į grupes, mokiniai ieškojo nurodytų būrio gyvūnų, fotografavo, rinko informaciją apie paplitimą ir požymius. Apibendrinimas vyko jau kelte - mokiniai konferencijų salėje pristatė savo atliktus darbus ir buvo įvertinti - visi gavo saldainių.

Gamtos ir socialinių mokslų pamokų ciklas tęsėsi kelte.  Gimnazistai skaitė mokytojų paruoštą konspektą apie Baltijos jūros geografinę padėtį, augaliją, gyvūniją, invazines rūšis, vandens druskingumą,  gintaro, uolienų teršalų cheminę sudėtį,  ekologines problemas, Helsinkio komisijos veiklą. Susipažinę su informacija atliko testo ,,Visų mokslų raktas yra klaustukas“ užduotis. Klaidas taisė ir įsivertino skaitydami pateiktis konferencijų salės ekrane. Geriausieji buvo apdovanoti suvenyrais, visi -  saldžiais prizais.  Džiugu, kad jūros liga nesutrukdė prisiminti net Maironio eilėraščio ,,Nuo Birutės kalno“ praleistų teksto žodžių. Šią užduotį gimnazistai atliko puikiai.

Po pamokų visi bandėme išsiaiškinti plaukimo keltu privalumus: šokome diskotekoje, dalyvavome karaokė, klausėmės gyvos muzikos, žiūrėjome magų pasirodymus, šventėme gimtadienį: tris gimnazistus pasveikino laivo administracija.

Išaušus rytui  grožėjomės mažomis, jaukiomis Švedijos salelėmis. Stokholme aplankėme karališko laivo ,,Vaza“ muziejų, kur eksponuojamas didingas, iš jūros iškeltas XVII a. karališkasis karo laivas, išgulėjęs jūros dugne 333 metus, bet ir dabar žavintis savo grožiu.  Po to keliavome į Rotušę. Vaikščiojome po  sales, kuriose kasmet po Nobelio premijos įteikimo vyksta pokylis laureatams bei svečiams, miesto Tarybos narių posėdžiai, pokyliai. Gimnazistai klausėsi itin atidžiai, nes gidė pasakojo anglų kalba.  Užsienio kalbos pamoka tęsėsi ir keliaujant paslaptingomis gatvelėmis, nes reikėjo užkalbinti švedą ir su juo nusifotografuoti. Gimnazistai džiaugėsi, kad anglų kalbą moka gerai.

Trečią dieną  vykome į Latvijos žiemos sostinę Siguldą. Kėlėmės  lynu per Gaujos upę, apžiūrėjome Turaidos viduramžių pilį, gėrėjomės vaizdu, atsiveriančiu nuo pilies stogo, aplankėme Gutmanio olą - didžiausią Baltijos šalyse.

Įdomios anglų kalbos, biologijos, chemijos, istorijos, geografijos pamokos, įtaigūs gidų pasakojimai, nepaprasto grožio vaizdai, drausmingi, žingeidūs, draugiški, žavūs mokiniai  -  visa tai lėmė kelionės sėkmę. Tikime, kad ši kelionė neturi pabaigos – ją pratęs kita edukacinė išvyka.

Dėkojame  anglų kalbos mokytojai Romualdai Stankevičienei – „kruizo“ iniciatorei, Senamiesčio gimnazijos administracijai už galimybę mokytis kitaip. Tėveliams  - už pasitikėjimą.